Vi söker Administratör för virke och bränsle
Tjänsten är tillsatt. Du hittar våra lediga tjänster här.
—
Vi söker nu en virkes- och bränsleadministratör med placering i Linneryd eller Hässleholm.
Om tjänsten
Är du bra på att se helheten och har ett intresse för administrativa flöden? Söker du ett omväxlande och fritt arbete med eget ansvar där du samtidigt ingår i ett team med ansvar för administrativa uppgifter? Då kan denna tjänst vara något för dig.
Som virkes- och bränsleadministratör hos oss kommer du att långsiktigt bli en expert gällande bränsle och virkesflöde. Tjänsten innebär bland annat administration av kundavtal, prisräkning, registerhantering med mera. Främst i systemen Viol 3 och VACS.
Tjänsten innebär ett tätt samarbete samt stöd till övriga inom inköpsorganisationen. Du arbetar i det operativa flödet och hanterar stora datamängder och komplex information. Arbetet kommer även att innebära deltagande i olika projekt och utvecklingsarbeten.
Tjänsten är på heltid med placeringsort i Linneryd eller Hässleholm. Vi erbjuder dig en bred och omväxlande roll med mycket frihet och eget ansvar att planera och utföra arbetet!
Resor i tjänsten kan förekomma. Möjlighet till hybridarbete finns enligt koncernens övergripande policy.
Tjänsten är direkt underställd bolagets ekonomichef. Till stöd i din roll finns även flera andra funktioner så som råvaruchef, produktionsansvariga, hållbarhets- och certifieringsansvarig med flera.
Om dig
Lämplig bakgrund är gymnasieekonom. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet samt tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter. Du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Kanske har du också ett skogligt intresse? Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Som person är du noggrann, ansvarstagande, självständig och bra på att planera och strukturera upp ditt arbete. Du har förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med såväl kollegor som externa intressenter.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och ditt engagemang att långsiktigt utvecklas inom rollen!
Om oss
JGA Skog AB är ett privatägt inköpsbolag vars huvuduppdrag är att förse sågverket i Linneryd med råvara. Vi hanterar årligen ca 1 miljon m3fub. Förutom inköp av råvara är vi skogsägarens partner och rådgivare i frågor kring certifiering, plantering, skogsvård och avverkning enligt vårt fullservicekoncept. Bolaget ingår i en koncern beståendes av fyra bolag med totalt ca 150 medarbetare. Koncernen omsätter ca 1 miljard kronor och producerar 250 000 m³ sågat virke per år som huvudsakligen levereras via återförsäljare till industrier och byggarbetsplatser runt om i Sverige och Europa.
Vi är ett stabilt företag som strävar efter en långsiktig och hållbar utveckling av verksamheten. Vi vill behålla känslan av att vara det ”lilla företaget” där vi arbetar tillsammans, beslutsvägarna är korta och möjligheten att påverka och känna delaktighet är stor. Din kunskap, ditt engagemang och din vilja att vara med och utveckla verksamheten är viktig för oss! Kanske är du en av våra nya medarbetare!?
Ansökan
Om ovanstående låter som något som skulle passa dig, tveka inte att söka tjänsten eller ringa om du har frågor.
Du skickar din ansökan till jobbansokan@jga.se senast den 23 juni. Ange referens Virkes-/bränsleadministratör i din ansökan.
OBS: Vi tillämpar löpande urval och kan därför komma att kalla till intervju under pågående ansökningstid. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Martin Pettersson
Ekonomichef JGA Skog
Tel: 0451-38 49 98
E-post: martin.pettersson@jga.se
Peter Nilsson
Verksamhetschef JGA Skog
Tel: 0451-38 49 85
E-post: peter.nilsson@jga.se